Köpvillkor

Betalning

Du kan betala med Swish eller i butik. All betalning sker i förskott och din order hanteras först när full betalning mottagits.

Betala med Swish

Betalsättet förutsätter att du har Swish samt BankID säkerhetsapp på mobilen. Du betalar till Swish-nr 123-671 62 11. Följ instruktionerna i den bekräftelse som skickas till din e-postadress.

Betala i butik

Betalning kan också ske hos S. Petersson Guld & Ur AB, Långgatan 14, Bollnäs.

Leverans

Du kan välja att få dina varor levererade på följande sätt:

  1. Postnord brev: 50,00 kr
  2. Postnord rek: 150,00 kr
  3. DHL: 300,00 kr
  4. Hämta i butik: 0,00 kr. Du hämtar själv dina varor hos butiken i Bollnäs, Långgatan 14.

Vid leverans med Ej spårbart ansvar du själv för eventuellt förlorade eller försenade försändelser.

Normalt levererar vi dina varor inom 2–4 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Under högsäsong eller vid särskilda kollektioner kan leveranstiden vara något längre.

Tiden räknas från det att vi bekräftat beställningen i Orderbekräftelsen. Vid eventuell försening har du som kund rätt att häva köpet. Återbetalning av betalda paket sker då inom 14 dagar från det att kunden hävt sitt köp. Under högsäsong (t.ex. jultid) kan leveranstiden bli något längre.

Returer

Vid returer skickar du tillbaka varan spårbart via Postnord till:
S. Petersson Guld & Ur AB
Box 154
821 21 Bollnäs

Ångerrätt

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som kund en ångerrätt på 14 dagar. Ångerrätten räknas från det datum du mottog varorna. Återbetalning sker så fort som möjlig, dock senast 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om ånger. Vi använder samma betalsätt som du använt vid betalningen av köpet. Vid retur av enskilda varor återbetalas inte fakturaavgiften, vilket den gör vid en komplett retur.

Meddela ditt beslut att nyttja ångerrätten skriftligen innan ångerperiodens slut till: info@guldsmedpetersson.se

Ange namn, adress, ordernummer och personnummer.

Reklamation

Kontakta oss så snart som möjligt när du upptäckt felet. Vi ansvarar för ursprungliga fel som som funnits då vi lämnat ut produkten eller reparationen.

Garantin gäller ej skador som uppstått av felaktigt handhavande, olyckshändelse eller slitage. 

Tänk på att ta väl hand om din produkt. Vid en reklamation hjälper vi dig åtgärda problemet genom att laga eller byta ut produkten.